۲۴ طرح عشایری در استان قزوین افتتاح می‌شود 

مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: همزمان با دهه‌ مبارک فجر، ۲۴ طرح عشایری در استان افتتاح می‌شود.

سعید ابیت مدیر امور عشایر استان قزوین از افتتاح ۲۴ طرح عشایری در استان خبر  داد و گفت: این طرح‌ها با بیش از ۷۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، تملک دارایی استان، ملی و ارزش افزوده اجرا شده است.

ابیت افزود: این طرح‌ها در حوزه بهسازی چشمه، ساخت مخزن بتنی، عملیات اجرایی ساخت آبنما و تامین آب پایدار و سالم قابل شرب برای انسان و دام و بهسازی و مرمت ایل راه‌ها و مناطق ییلاقی است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها که ۵۵۶ خانوار عشایری از خدمات زیربنایی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: طرح‌های عشایری در دو حوزه بخش آب و راه اجرا شده و در حوزه آب با اجرای ۱۰ طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال اجرا شده که ۱۳۲خانوار از این طرح استفاده خواهند کرد.

وی افزود: همچنین در بخش راه عشایری نیز با اجرای ۱۴ طرح به طول ۹۵ کیلومتر و با مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۳۲میلیون ریال زمینه بهره مندی ۴۲۴ خانوارعشایری از راه مناسب فراهم شده است.

مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: این طرح‌ها با هدف تسهیل و پایداری شغل در جامعه عشایری اجرا شده است و ایجاد شرایط مناسب برای تامین شرایط زیستی در مناطق قشلاقی و ییلاقی عشایری استان، تثبیت و افزایش تولیدات عشایر و همچنین بهبود زندگی عشایری از مهمترین اهداف اجرای این نوع طرح در مناطق عشایر نشین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.